Deklaracja dostępności

  1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

    Lubelskie Centrum Innowacji i Technologii (ul. Mieczysława Karłowicza 4, 20-027 Lublin, tel: 81 44 16 501, fax: 81 44 16 503, email: kontakt@lcit.lubelskie.pl), dąży do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.lcit.lubelskie.pl.

  2. Data publikacji i aktualizacji

    Data publikacji strony internetowej: 2021-03-15.

    Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-15.

  3. Dane kontaktowe

    W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Michał Stefański, e-mail: michal.stefanski@lcit.lubelskie.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 44 16 597. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

  4. Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:

    • na stronie internetowej znajdują się dokumenty, pliki multimedialne oraz elementy interaktywne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
    • mogą zdarzać się błędne opisy alternatywne zdjęć,
    • na stronie umieszczane są dokumenty od innych podmiotów, które mogą nie spełniać wymagań dostępności.

    Ułatwienia na stronie podmiotowej:

    • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
    • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
    • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
  5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

    Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-15. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

    Zgodnie z art. 11 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych data ostatniego przeglądu: 2024-03-28.

    Informacje na temat procedury

    Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj:

    • swoje imię i nazwisko,
    • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
    • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
    • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

    Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

    Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

    Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

    Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do kierownictwa naszego urzędu i poinformować Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich. 

  6. Skróty klawiaturowe

    Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

    Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

  7. Dostępność architektoniczna

    Do budynku Urzędu prowadzi główne wejście od ul. A. Grottgera oraz wejście boczne zlokalizowane z prawej strony budynku od ul. Marii Curie-Skłodowskiej. Wejście główne prowadzi przez duże przeszklone drzwi, gdzie po prawej stronie znajduje się domofon, który pozwala na przywołanie portiera. Przestrzenie komunikacyjne budynku wolne są od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – windy). Urząd zapewnia informację na temat rozkładu poszczególnych departamentów i pomieszczeń w sposób wizualny – tablica informacyjna znajdująca się po prawej stronie od wejścia głównego oraz poprzez informację otrzymaną w Kancelarii Ogólnej (recepcja). Do Kancelarii Ogólnej należy się kierować po pokonaniu 5 m do 7m na wprost od wejścia głównego i kierować się na prawo. Na wprost wejścia głównego znajdują się cztery windy oraz po 1 windzie na prawo i lewo od wind usytuowanych centralnie po przejściu z holu głównego. Windy wyposażone są w przyciski opisane alfabetem Braille’a, przycisk poziomu zero (wejście główne) jest wyróżniony otoczką w odblaskowym kolorze. Windy wyposażone są również w system dźwiękowy informujący o numerze piętra. Przy windach bocznych znajdują się klatki schodowe, gdzie początek i koniec biegu schodów oznaczone są naklejonymi taśmami. Na każdej kondygnacji znajdują się 2 toalety przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, usytuowane w prawej i lewej części budynku.

    Miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej znajduję się na poziomie – 1 garażu, do którego wjazd zlokalizowany jest na lewo od wejścia głównego do budynku przy ul. A. Grottgera 4. Po wjeździe na parking należy nacisnąć guzik przywołujący portiera. Zaleca się, aby osoba niepełnosprawna, która chciałaby skorzystać z miejsca parkingowego na czas załatwiania sprawy w Urzędzie poinformowała o takiej konieczności pod nr tel. 81 44 16 500 co najmniej dzień wcześniej przed planowaną wizytą.

  8. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

    W celu skorzystania przez osoby zainteresowane z pomocy tłumacza języka migowego PJM, SJM, SKOGN przy załatwianiu spraw w Lubelskim Centrum Innowacji i Technologii prosimy o:

    • kontakt poprzez inną osobę,
    • kontakt telefonicznie pod nr 81 44 16 501,
    • przesłanie widomości faxem pod nr 81 44 16 503,
    • przesłanie e-maila na adres: kontakt@lcit.lubelskie.pl

    Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w sposób określony powyżej, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Wcześniejsze wskazanie sprawy ułatwi i przyspieszy jej załatwienie. Urząd zapewnia możliwość skorzystania z przenośnej pętli indukcyjnej.

    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.